نفیسی

روزنوشته های احمد نفیسی

نفیسی

روزنوشته های احمد نفیسی

اعتراضات بحرین

دمینوی تغییرات که از شاخ آفریقا شروع شد کشورهای خلیج فارس را در نوردید .
تونس و مصر ابتدای راه بودند تا اینکه قطار اصلاحات به بحرین رسید. شعار مردم، اصلاح نظام سلطنتی و به رسمیت شناخته شدن حق مشارکت همگانی بود.
ندای آزادیخواهی و مساوات طلبانه ی مردم بحرین مبنای طائفه ائی نداشت، کسی در بحرین شعار شیعه یا سنی نداده بود، بحرینی ها تقاضای انتخابات آزاد ، مجلس ملی و مشروطه شدن سلطنت داشتند. اکثریت مردم بحرین شیعه مذهب هستند اما شعب  و ملت بحرین هیچگاه تقاضای صرفا مذهبی یا عقده گشائی طائفه ائی نداشته اند. شعار آنان، تغییر و اصلاح دمکراتیک اوضاع سیاسی و توزیع عادلانه ی قدرت و ثروت است. باوجودیکه حرکت آنان در محیط اسلامی خاورمیانه قرائت  جدیدی از بیداری اسلامی در قرن بیست و یکم است ولی متاسفانه رفتار مسالمت آمیز و عاری از خشونت این مردم با مشت آهنین و گلوله و زندان و اسارت از طرف خاندان سلطنتی مواجه شد.
رفتار ریاکارانه ی سردمداران آمریکا و چراغ سبز آنان وبهانه ی غیر واقعی دخالت ایران و اشغال بحرین و نظامی کردن فضای کشورتوطئه ی مشترک ارتجاع منطقه و امپریالیسم است.
 بحرین توسط کدام کشور تهدید نظامی شده است که عربستان با توسل به پیمان همکاری بین دو کشور جزیره ی بحرین را اشغال کند و جنگ سفارشی علیه مسلمانان به راه اندازد؟ و چه گناهی بزرگتر از این متصور است که برای توجیه خطای خود مطابق با خواسته های آمریکا در آتش جنگ طائفه ائی سنی و شیعه بدمد؟ کدامیک از رهبران و احزاب اپوزیسیون بحرین سخنی از حکومت شیعی زده است؟ هیچکدام.
کدامیک از رهبران ایرانی غیر از نصیحت مشفقانه و دعوت به حل مسالمت آمیز مسئله و به رسمیت شناخته شدن حقوق مردم بحرین کلامی دیگر بر زبان آورده است؟ هیچکدام . کدامیک از نهادها و سازمانهای دولتی ایران کمترین دخالتی در حوادث بحرین داشته است؟ هیچکدام . پس چرا دورغ بزرگ ؟ پس چرا کشتار؟ پس چرا زندان؟ تمامی دولتهای منطقه باید بدانند اصلاحات تنها مسیرمناسب و راه خروج از بن بست کنونی است و اگر خود به چنین ضرورت تاریخی تن ندهند سنتهای الهی آنان را ملزم خواهد کرد ولی زمانیکه آنان از گردونه ی قدرت خارج شوند.
چشمها را باید شست جور دیگر باید دید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد