نفیسی

روزنوشته های احمد نفیسی

نفیسی

روزنوشته های احمد نفیسی

جمهوری سبز درخیابان موسوی راپیروزانتخابات خواهدکرد

اولین تجربه جهانی مناظره مربوط به مناظره کندی نامزد حزب دموکرات و نیکسون نامزد حزب جمهوریخواه آمریکا در سال 1960 بود. قبل از مناظره ی این دو رقیب، نظرسنجی ها حکایت از آراء نزدیک به هم آن دو راداشت ولی پس از مناظره کندی 10 درصد از رقیب خود پیشی گرفت. مردم آمریکا در آن مناظره کندی را مرد جوان و باهوشی دیدند که با متانت به رقیب گوش می دهد و با آرامش پاسخ می گوید؛ در مقابل (نیکسون)فردی بود که فکر نمی کرد بازنده شود لذا به رقیب توجه نداشت و گاهی با لبخند تمسخرآمیز رقیب را همراهی می کرد. برگزاری این مناظره در آراء مردم آمریکا بسیار موثر افتاد و از آن زمان تاکنون مناظرات تلویزیونی نامزدها جزء اصلی انتخابات آمریکا شد. 12 سال پس از آن این مساله در اروپا نیز رواج یافت. در ایران از انتخابات هفتم نامزدها اجازه یافتند فیلمی مستند بسازند و از تلویزیون پخش کنند، ولی نقطه عطف تبلیغات انتخاباتی در این دوره مناظره های تلویزیونی نامزدها بودکه اولین جرقه آن در مناظره بین موسوی و احمدی نژاد زده شد. احمدی نژاد تحریک احساسات مردم پایین تر از متوسط جامعه را هدف قرار داد تا با وارد آوردن اتهام فساد به بعضی از سران نظام و تخریب دهه های قبل از زمامداریش از خود یک چهره قهرمان مردمی بسازد. ولی این حرکت پوپولیستی که با  توهین و افتراء همراه بود به مذاق فرهیختگان جامعه خوش نیامد و جمعیت ایرانی موسوی را پیروز اخلاقی و سیاسی مناظره نامید. در مناظره کروبی ـ احمدی نژاد شیشه قدسیت که قبلاً با رفتار تهاجمی رقیب موسوی به لرزش درآمده بود ترک برداشت و پس از دو مناظره بعدی موسوی ـ‌کروبی و رضایی ـ‌ احمدی نژاد عملاً از آن شیشه چیزی باقی نماند و مردم ایران در مقابل تلویزیون چیزی را دیدند که توسط رقبای احمدی نژاد تحت عنوان دروغ و دستکاری در آمار و فریب از آن یاد می کردند، همان چیزی که غوغاسالاری و تردستی تبلیغاتی و شعبده بازی سیاسی نام دیگر آن است. ولی آنچه مسلم است  اینستکه آراء احمدی نژاد پس از هر یک از این مناظره ها در جوامع شهری و لایه های مذهبی بیشتر ریزش کرد و از آن طرف به تعداد کسانیکه عزمشان را برای ورود به صحنه انتخابات و حضور بر سر صندوقهای رای جزمتر کرده اند افزوده می شود تا جاییکه همه نظرسنجیها و پیش بینی ها حکایت از حضور گسترده مردم بر سر صندوق ها رای دارد و میرحسین موسوی با آراء‌ گسترده مردم و استقبال عمومی در همه اقشار جامعه به دلیل صداقت و نجابت وی و پشتوانه اجرایی ایشان با رای بالای 20 میلیونی در مرحله اول وارد ساختمان ریاست جمهوری در پاستور خواهد شد و مهمترین رقیب او از طیف اصولگرا یعنی احمدی نژاد با آرائی زیر 8 میلیون از صحنه رقابت انتخاباتی خارج خواهد شد. همه این پیش بینی ها در صورتی است که اخلاق و تعهد به قانون و شرع در اجرای انتخابات و شمارش آراء و تجمیع آن رعایت شود .در چنین شرایطی موسوی با اکثریت قاطع درتمام استانهای کشور اول خواهد بود و این پیروزی را از رژه جمهوری در خیابانهای تهران و بیشترین مراکز استانها می توان مشاهده کرد و در واقع این جمهوری سبز در خیابانهاست که موسوی را پیروز انتخابات خواهد کرد.

شعارهای میرحسین موسوی پشتوانه اجرایی دارد

سفر میرحسین موسوی به استان هرمزگان
شعارهای میرحسین موسوی پشتوانه اجرایی دارد


سخنگوی ستاد میرحسین موسوی در هرمزگان گفت: شاید شعارهای میرحسین موسوی همچون شعارهای دیگر کاندیدا پهنا نداشته باشد ولی عمق این شعارها وسیع است که تنها با پشتوانه اجرایی میرحسین موسوی به منصه ظهور می رسد.

ایلنا:سخنگوی ستاد میرحسین موسوی در هرمزگان گفت: شاید شعارهای میرحسین موسوی همچون شعارهای دیگر کاندیدا پهنا نداشته باشد ولی عمق این شعارها وسیع است که تنها با پشتوانه اجرایی میرحسین موسوی به منصه ظهور می رسد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا در بندرعباس، احمد نفیسی شب گذشته در جمع خبرنگاران افزود: وجه تمایز میرحسین موسوی با دیگر کاندیدا پشتوانه قوی اجرایی وی است که داشتن چنین پشتوانه ای شرط لازم برای توسعه، رشد و تعالی یک کشور به شمار می رود.
وی با بیان اینکه دولت نباید با معصوم نمایی خطاهایی خود را در منظر ملت خوب جلوه دهد اضافه کرد: در دولت اخلاقی میرحسین موسوی فریب کاری وجود ندارد و اگر خطایی از دولت سر بزند این خطاها تا جایی که به فرهنگ مردم لطمه نزند بدون مظلوم نمایی و فریب کاری به صورت صریح و شفاف به اطلاع مردم رسانده می شود.
وی با اشاره بر اصرار دولت نهم مبنی بر عدم وجود رابطه بین نقدینگی و تورم اضافه کرد: دولت پس از پذیرفتن این رابطه، به اشتباه خود اعتراف که نکرد بلکه سعی کرد با معصوم نمایی متصدیان این امور خطای خود را بپوشاند.
نفیسی ادامه داد: اعمال خشونت خلاف مقررات دولت اخلاقی است گرچه قانون در ذات خود خشونت دارد ولی باید با اعمال صحیح قانون با متخلف برخورد کرد.
این فعال سیاسی اظهار داشت: برای وظایف دولت تعاریفی وجود دارد که ورود به حاشیه ها و پرداختن به اموری غیر بر خلاف قوانین دولت اخلاقی است.
نفیسی در خصوص هولوکاست تصریح کرد: بحث هولوکاستی که در دولت نهم به آن پرداخته شد هنوز هزینه های زیادی بر کشور تحمیل شده است.
وی ادامه داد: موسوی معتقد است برای کاهش بار اقتصادی دولت و ایجاد یک صدای واحد در هر استان باید از نیروهای بومی در بدنه اجرایی آن استان استفاده کرد که این نیروها به عنوان حلقه های واسط بین مردم و دولت تاثیرگذاری بیشتری در بخش های مختلف جامعه خواهند داشت.
این مقام مسئول با اشاره به شعار دولت فرهنگی و فرهنگ غیر دولتی کاندیدای دهمین دور انتخابات ریاست جمهوری میرحسین موسوی افزود: فرهنگ غیر دولتی یکی دیگر از نقاط طلاقی دیدگاه موسوی و رقبای خود است.
سخنگوی ستاد میرحسین موسوی ادامه داد: اگر رشد و تعالی فرهنگ به صورت غیر دستوری و غیر بخشنامه ای در موطن اصلی خود شکل گیرد مثمر ثمر خواهد بود که آن موطن آزادی و عدم قید و بندهای حکومتی است که در دولت موسوی این مهم محقق می شود.
نفیسی تصریح کرد: همچنین در دولت میرحسین موسوی آزادی لازم برای بیان تمامی برنامه های دولت و قراردادهای آن در سطح ملی و منطقه ای به صورت شفاف و جامع به مطبوعات داده می شود که در صورت بروز تخلف علنی شود و جای هیچ شک و شبهه ای برای مردم باقی نماند.
این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود تعداد ستادهای میرحسین موسوی در هرمزگان را بیش 75 ستاد اعلام کرد و افزود: برای اعلام برنامه ها و اهداف این کاندیدا با توجه به مشکلات مالی، ستادهای متعددی در شهرستان ها و روستاهایی تابعه دایر شده که برای آنها برنامه های مدونی پیش بینی شده است.
وی در پایان از حضور میرحسین موسوی در چهارشنبه هفته جاری در هرمزگان خبر داد و افزود: حامیان دیگری این کاندیدا همچون خانم ابتکار برای اعلام برنامه های میرحسین در استان حضور پیدا خواهند کرد.
پایان پیام

1388/3/17 - 10:35:37
کد خبر : 58322 

پیروز مناظره ، پیروزی اخلاق بر غوغا سالاری بود

سخنگوی ستاد انتخابات مهندس موسوی در هرمزگان

پیروز مناظره ، پیروزی اخلاق بر غوغا سالاری بود

استان هرمزگان - سخنگوی ستاد انتخابات مهندس موسوی در هرمزگان صحبت های محمود احمدی نژاد در مناظره با مهندس موسوی را نه تنها بداخلاقی انتخاباتی بلکه تخلف انتخاباتی عنوان کرد.

احمد نفیسی در گفتگو با خبرنگار قلم نیوز ، رو به شدن چنین روش هایی را باعث در معرض خطر قرار گرفتن فرهنگ عمومی کشور قلمداد کرد و افزود : نکته مهم در مناظره بیان بعضی از مسائلی بود که به نحوی امنیت ملی کشور را نشانه می گرفت و نباید از جانب رییس جمهور مطرح می شد.

وی استفاده از دو روش در مناظره بین مهندس موسوی و احمدی نژاد را قابل تشخیص دانست و اظهار کرد : روش اول روش مبتنی بر صداقت ، رعایت اداب مناظره و مایه نگذاشتن از احساسات و بیان منطقی است و در مقابل روش تحریک احساسات بر اساس حمله به دیگران و نقض حقوق افراد است که می توان نتیجه گرفت که این مناظره با پیروزی اخلاق ، صداقت و متانت که در رفتار موسوی تجلی بود به پایان رسید.

نفیسی جو عمومی استان را به نفع موسوی عنوان کرد و تصریح کرد : جو عمومی خصوصا در اقشار شهرنشین و لایه های متوسط شهری ، تحصیل کرده ، فرهنگیان ، اصناف و بازاریان به نفع موسوی بوده است و عده ایی متاسفانه رفتار احمدی نژاد را به عنوان نمونه ای از شجاعت در میان روستائیان تحلیل می کنند که خود این موضوع می تواند به معنای مخالفت با فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رعایت اخلاق و ایجاد فضای آرامش تلقی شود و این تبلیغات به نحوی ضد ارزش بود.

 

 

کد خبر:18977
تاریخ درج خبر:جمعه 15 خرداد 1388 - 20:39:36